De rol van de IT-afdeling bij CRM-implementaties
In veel organisaties heeft de IT-afdeling niet meteen een goede reputatie. Met hun gedoe over privacy, beveiliging en hun uitgebroede IT-woorden zouden ze een rem zetten op innovatie en
Wat willen al die CRM-woorden in godsnaam zeggen? Niet veel
Wie een CRM-consultant inhuurt of het een en ander over CRM leest, komt al snel in aanmerking met een aantal zoemwoorden. Het liefst van al in het Engels, want
4 redenen waarom je je webshop met een CRM-systeem moet koppelen
Je webshop met een CRM-systeem koppelen is een goed idee. Het helpt om je klant persoonlijk te kennen en te helpen, waardoor je de klanttevredenheid en de loyaliteit verhoogt.
De rol van persoonlijkheidskenmerken bij het segmenteren van klanten
Volgens sommige experts kijken CRM-professionals nog te vaak met oogkleppen naar hun klantenbestand. Ze gebruiken dan objectieve gegevens om klanten te segmenteren, zoals hun leeftijd of hun bestedingspatroon, maar
Wat is het verschil tussen CRM- en marketing automation software?
In onze vorige blogs hebben we het al verschillende keren gehad over de customer marketing-methode. Dat is vrij evident want de marketingafdeling haalt zeker rechtstreeks voordelen uit een goede
4 voorbeelden van hoe AI in CRM-systemen wordt gebruikt
Kunstmatige intelligentie en machine learning doen steeds vaker hun intrede in CRM-strategieën. Dat is eigenlijk vrij logisch: bij grote hoeveelheden data is machine learning in zijn nopjes. Door slimme
Wanneer is iemand een klant van jouw onderneming?
Eerder hadden we het over de klantenpiramide. Hier deelden we de actieve klanten op in topklanten, grootklanten, middenklanten en kleinklanten. Daarnaast hadden we het ook over inactieve klanten, prospects,
4 belangrijke voordelen van customer marketing
In een vorige blog hadden we het al over de customer marketing-methode, een marketingvisie waarbij het klantrendement en de communicatiestrategie elkaar voortdurend beïnvloeden. Het is een voorbeeld van hoe
De ROI verhogen met behulp van klantenteams
Vroeger was het zo dat klanten altijd te maken kregen met de klantendienst. Als er info nodig was, zou de klantendienst wel eventjes rondbellen om de info over te
4 redenen om in gesprek te gaan met de klant
Klantgesprekken zijn een gigantische meerwaarde voor bedrijven. Dat is meteen ook de reden waarom bedrijven het klantcontact nooit volledig zullen automatiseren. Er zijn tegenwoordig veel meer manieren om in
Wat is de customer marketing-methode?
De customer marketing-methode is een marketingstrategie die gebruikmaakt van de overvloed aan informatie die uit een CRM-systeem afkomstig is. De customer marketing-methode vertrekt vanaf de visie dat de klantprestatie
Hoe ziet een klantenpiramide eruit en wat leert het ons?
Door een klantenpiramide op te stellen krijgt een onderneming inzicht in het klantenbestand. Door hier ook andere zaken aan te koppelen, zoals de omzet en de uitgaven, kan er