Customer support, sales en marketing: drie handen op één buik
Marketing, sales en customer support: in veel bedrijven zijn het nog afgelijnde afdelingen die weinig met elkaar te maken hebben. Soms hebben ze een eigen vleugel en kennen ze
Klagende klanten zijn goed voor je bedrijf
Wanneer een klant ontevreden is, zal hij mogelijk klagen. Het afhandelen van klachten kan soms vervelend lijken, maar het is belangrijk dat je het goed doet. Bovendien kunnen klachten
4 tips voor een betere customer experience
De klant is koning, maar het is niet altijd eenvoudig om de koning tevreden te stellen en tevreden te houden. De koning heeft nu eenmaal veel eisen. Gelukkig kan
CRM-systemen zitten vaak vol dubbele records
Uit een analyse die is uitgevoerd door het Arnhemse bedrijf Plauti blijkt dat ongeveer 45% van alle nieuwe records die aan een CRM-systeem worden toegevoegd, dubbele records zijn. Voor
Wat is een CRM-strategie?
CRM, dat is meer dan alleen het gebruiken van software. Dergelijke software gebruik je namelijk om een bepaald doel te bereiken. En om dat doel te bereiken, ontwikkel je
Dit is waarom start-ups CRM-software kunnen gebruiken
De gevestigde waarden in de ondernemerswereld zetten allemaal in op CRM-software en geef ze maar eens ongelijk. Hoewel elk bedrijf anders is gestructureerd, hebben ze met elkaar gemeen dat
Wat is een 360°-klantbeeld en hoe bekom ik het?
Als het gaat over CRM-systemen heeft men het vaak over een 360°-klantbeeld. Het klinkt heel mooi en het is ongetwijfeld een goed marketingbegrip, maar we merken dat veel mensen
Ontdek de verregaande mogelijkheden van CRM voor de horeca
Men zegt wel eens dat onze samenleving alleen maar onpersoonlijker wordt. Dat zou een gevolg zijn van de digitalisering. In de horecabranche lijkt echter het omgekeerde waar te zijn.
Wat is webbased CRM?
Een webbased CRM-systeem is een CRM-systeem dat op het web te vinden is en waarvoor de gebruiker geen hardware in huis hoeft te halen of software hoeft te installeren.
De meerwaarde van een CRM-systeem tijdens de coronapandemie
Door de coronapandemie moet de klantbeleving steeds meer vanop een afstand gebeuren. Toch betekent dat niet dat de klantbeleving afstandelijk moet zijn. Dankzij het gebruik van een CRM-systeem is
Dit is waarom een CRM-systeem nuttig is voor marketeers
Voor een succesvolle marketingcampagne is het belangrijkste dat de gewenste boodschap op het gewenste moment bij het gewenste publiek aankomt én dat het daar ook nog eens het gewenste
Wat is Customer Service Automation?
Customer Service Automation is het automatiseren van de klantenservice. Deze automatisering heeft zeker voordelen, maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Een goede CSA-strategie kan deze nadelen relatief goed