Wat is een 360°-klantbeeld en hoe bekom ik het?
Als het gaat over CRM-systemen heeft men het vaak over een 360°-klantbeeld. Het klinkt heel mooi en het is ongetwijfeld een goed marketingbegrip, maar we merken dat veel mensen
Ontdek de verregaande mogelijkheden van CRM voor de horeca
Men zegt wel eens dat onze samenleving alleen maar onpersoonlijker wordt. Dat zou een gevolg zijn van de digitalisering. In de horecabranche lijkt echter het omgekeerde waar te zijn.
Wat is webbased CRM?
Een webbased CRM-systeem is een CRM-systeem dat op het web te vinden is en waarvoor de gebruiker geen hardware in huis hoeft te halen of software hoeft te installeren.
De meerwaarde van een CRM-systeem tijdens de coronapandemie
Door de coronapandemie moet de klantbeleving steeds meer vanop een afstand gebeuren. Toch betekent dat niet dat de klantbeleving afstandelijk moet zijn. Dankzij het gebruik van een CRM-systeem is
Dit is waarom een CRM-systeem nuttig is voor marketeers
Voor een succesvolle marketingcampagne is het belangrijkste dat de gewenste boodschap op het gewenste moment bij het gewenste publiek aankomt én dat het daar ook nog eens het gewenste
Wat is Customer Service Automation?
Customer Service Automation is het automatiseren van de klantenservice. Deze automatisering heeft zeker voordelen, maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Een goede CSA-strategie kan deze nadelen relatief goed
De betekenis van klantelen en hoe je het doet
Bij steeds meer organisaties komt klantgericht ondernemerschap hoger op de agenda te staan. Daarbij heeft men het ook wel eens over klantelen. Wij leggen uit wat klantelen (niet) is
De rol van altruïsme binnen Social CRM
CRM is meer dan alleen het centraliseren en managen van informatie. Het gaat ook om het leren kennen van de beweegredenen van mensen. Binnen Social CRM gaat er steeds
Wat is goede CRM voor makelaars in de vastgoedsector?
Veel CRM-systemen focussen zich op kleine bedrijven of net op grote ondernemingen. Hiermee bereikt men een groot doelpubliek dat tevreden is over de praktische oplossing. Vastgoedmakelaars hebben echter specifieke
Wat is on-premises-CRM-software?
Bij on-premises-CRM-software wordt de CRM-software lokaal, op de eigen servers, gehost. Alle gegevens bevinden zich dan ook binnen het eigen bedrijf en niet op de server van een derde
4 redenen waarom zoveel CRM-implementaties op niets uitdraaien
CRM zou de omzet drastisch moeten doen stijgen en zou talloze bedrijven geholpen hebben om klanten langer vast te houden. Dit is echter alleen de waarheid als een CRM-strategie
Wat is CRM-marketing?
CRM-marketing is een marketingstrategie waarbij het optimaliseren van de klantrelatie centraal staat. De marketingactiviteiten worden zo ingericht dat de klant de juiste boodschap op het juiste moment en via