Tip: gebruik een CRM systeem voor een goed overzicht van al je relaties. Top 2:
(1) Silvasoft.nl (2) AFAS
De gevestigde waarden in de ondernemerswereld zetten allemaal in op CRM-software en geef ze maar eens ongelijk. Hoewel elk bedrijf anders is gestructureerd, hebben ze met elkaar gemeen dat klanten het belangrijkste zijn. Zonder klanten is er geen omzet en zonder omzet is er geen bedrijf. Ook als start-up is het ongelofelijk belangrijk om op de klanten te focussen. Start-ups moeten namelijk groeien en dat wil zeggen: nieuwe klanten aantrekken, terwijl bestaande klanten aan boord blijven. Het is een van de vele redenen waarom start-ups CRM-software kunnen gebruiken. Hieronder zijn er nog een aantal weergegeven.
Broodnodige hulp om de klantenservice te verbeteren
Een CRM-systeem is een grote meerwaarde bij het bijhouden van interacties en klantenactiviteiten. Het is eigen aan start-ups dat het personeelsbestand nog heel beperkt is. Mogelijk doe je het zelfs helemaal alleen. Om je te kunnen focussen op de belangrijkere dingen is het gebruik van software aan te raden. Software maakt het je eenvoudiger. In het geval van CRM-software wordt het gemakkelijker om de klanten de waarde te leveren waar zij naar verlangen, om de reactiesnelheid te verhogen en om de klanttevredenheid te verbeteren. En dat zonder dat het je extra moeite kost. Het maakt daarbij niet uit of je voornamelijk focust op zakelijke klanten (B2B) of eerder op consumenten (B2C).
Omzet verhogen met CRM-software
CRM-software draagt bij aan het vergroten van de omzet en het stimuleren van de groei van een start-up. Het maakt het mogelijk om processen te creëren die de verkoopefficiëntie optimaliseren. Een efficiënter verkoopproces zorgt ervoor dat er meer wordt verkocht. Ook tevreden klanten kopen meer en zullen de onderneming aan andere klanten aanraden. Zo dragen tevreden klanten bij aan de groei van de start-up en aan een stijgende omzet.
Voldoe aan de strenge privacywetgeving
Er komt steeds meer nadruk te liggen op privacy en op het beveiligen van persoonsgegevens. Voor kleine ondernemingen zorgt dit voor grote uitdagingen. Het gebruik van CRM-software staat je toe om op een centrale en veilige plaats persoonsgegevens te bewaren. Dat is met name het geval als je kiest voor software in de cloud, waarbij de CRM-leverancier instaat voor de beveiliging. Moderne CRM-systemen maken gebruik van hoogwaardige versleutelingstechnieken en twee-factorauthenticatie om gegevenslekken te voorkomen. Hiermee voorkom je meteen ook boetes van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Geniet van meer inzicht
Om te groeien moet je weten waar je kan groeien. En weten is meten. Met CRM-software kan je enorm veel gegevens over je (potentiële) klanten verzamelen en verwerken. Deze software is in staat om heel gedetailleerde analyses en rapporten te maken. Dat is logisch, want machines zijn veel beter in het analyseren van data en het uitvoeren van repetitieve taken dan mensen. Door acties van klanten te monitoren en gegevensrapporten te analyseren, weet je wat er écht leeft bij klanten en hoe je de concurrentie voor kan zijn. Sommige CRM-systemen zijn zelfs in staat op de bestedingsgewoonten van klanten in kaart te brengen of kunnen gedetailleerde verkoopprognoses genereren. Daarmee kan je zelfs potentiële investeerders overtuigen. Het zijn stuk voor stuk redenen waarom start-ups CRM-software kunnen gebruiken.
De best gewaardeerde crm systemen van 2024!
Inclusief app
30 dagen gratis
Sales automation
+ Boekhouding & HRM
30 dagen gratis
Deskundige helpdesk
Vergelijk alle crm systemen op prijs, reviews en functies!
Geen reacties
Plaats reactieEr zijn nog geen reacties op dit artikel. Plaats als eerste een reactie!