Tip: gebruik een CRM systeem voor een goed overzicht van al je relaties. Top 2:
(1) Silvasoft.nl (2) AFAS
Een webbased CRM-systeem is een CRM-systeem dat op het web te vinden is en waarvoor de gebruiker geen hardware in huis hoeft te halen of software hoeft te installeren. Het gebruik van een webbased CRM-systeem levert talloze voordelen op die hieronder worden besproken. Maar eerst leggen we nog even uit wat een CRM-systeem is, want die kennis moet je in huis hebben om de definitie van een webbased CRM te begrijpen.
Wat is een CRM-systeem?
Een CRM-systeem gebruikt men om klantrelaties en contacten met de klant te beheren. Zo’n systeem legt niet alleen informatie over klanten en klantcontacten vast, zoals telefoonnummers en eerdere correspondentie, maar doet veel meer dan enkel dat. Door talloze informatiebronnen aan elkaar te koppelen, worden bijvoorbeeld de behoeften van de klant in kaart gebracht. Op basis hiervan kunnen klanten beter worden gemanaged en getarget, waardoor de omzet toeneemt en de klanttevredenheid stijgt. Ook kom je bijvoorbeeld te weten welke klanten het belangrijkste zijn voor jouw onderneming.
Moeilijkheden bij het ontwikkelen en uitrollen van een CRM-systeem
Om zelf een CRM-systeem uit te rollen, moeten er vaak verschillende computersystemen en -programma’s met elkaar worden gekoppeld. Dat brengt uitdagingen met zich mee. Verder moet elk systeem met een applicatie worden uitgerust en zijn er speciale ingrepen nodig als de informatie ook buiten het bedrijf moet kunnen worden aangewend, bijvoorbeeld door mensen die vanuit huis werken. Om alle mogelijkheden van een CRM-systeem te benutten, is er bovendien heel krachtige hardware nodig. Enkel de krachtigste hardware is namelijk in staat om datamining en de kracht van kunstmatige intelligentie op de data los te laten.
Webbased CRM als alternatief
Als je dit leest, zou je denken dat CRM niks is voor kleine bedrijven. Het tegendeel is echter waar en dat heeft alles te maken met webbased CRM. Bij webbased CRM draait alles namelijk in de cloud. Hierdoor hoeven gebruikers geen software te installeren of hardware aan te schaffen. Of toch als de applicatie bij een externe aanbieder draait, want bedrijven kunnen ook de controle behouden door alles op een eigen server te laten draaien. Dan dient men natuurlijk wel de juiste hardware aan te schaffen.
Voordelen van webbased CRM
Het gebruik van webbased CRM biedt veel voordelen. Zo volstaan een browser en een internetverbinding om toegang te krijgen tot het CRM-systeem. Hierdoor zijn deze belangrijke gegevens altijd toegankelijk voor medewerkers, ook als ze thuis of op de trein werken. Het sluit aan bij het nieuwe werken, waarbij men wordt losgekoppeld van de vaste werkplek. Dat komt ook de werkgever ten goede, want informatie is gemakkelijker en sneller te delen en er gaat minder tijd verloren. Een ander voordeel is dat bedrijven zich geen zorgen hoeven te maken over hardware, software en updates. Je werkt namelijk altijd met de laatste versie.
Op zoek naar de beste webbased CRM-systemen
Het prijskaartje van webbased CRM valt heel goed mee. Dergelijke aanbieders bieden hun software aan honderden tot duizenden klanten aan, waardoor de ontwikkelingskosten over veel meer klanten worden verdeeld. De praktijk leert dat je al voor minder dan 5 euro per maand een goed CRM-systeem kan hebben. Het CRM-systeem van Silvasoft kost zelfs maar 3,95 euro per maand! Uiteraard zijn er ook prijsverschillen. Voor het CRM-systeem van SuperOffice betaal je bijvoorbeeld 44 euro per maand. Het toont aan waarom CRM-software vergelijken zo belangrijk is.
De best gewaardeerde crm systemen van 2024!
Inclusief app
30 dagen gratis
Sales automation
+ Boekhouding & HRM
30 dagen gratis
Deskundige helpdesk
Vergelijk alle crm systemen op prijs, reviews en functies!
Geen reacties
Plaats reactieEr zijn nog geen reacties op dit artikel. Plaats als eerste een reactie!