Blog

2020-04-11T13:59:22+01:00

Wanneer is iemand een klant van jouw onderneming?

18-09-2020|CRM, Informatie|

Eerder hadden we het over de klantenpiramide. Hier deelden we de actieve klanten op in topklanten, grootklanten, middenklanten en kleinklanten. Daarnaast hadden we het ook over inactieve klanten, prospects,

4 belangrijke voordelen van customer marketing

16-09-2020|CRM, Informatie|

In een vorige blog hadden we het al over de customer marketing-methode, een marketingvisie waarbij het klantrendement en de communicatiestrategie elkaar voortdurend beïnvloeden. Het is een voorbeeld van hoe

4 redenen om in gesprek te gaan met de klant

10-09-2020|CRM, Informatie|

Klantgesprekken zijn een gigantische meerwaarde voor bedrijven. Dat is meteen ook de reden waarom bedrijven het klantcontact nooit volledig zullen automatiseren. Er zijn tegenwoordig veel meer manieren om in

Wat is de customer marketing-methode?

05-09-2020|CRM, Informatie|

De customer marketing-methode is een marketingstrategie die gebruikmaakt van de overvloed aan informatie die uit een CRM-systeem afkomstig is. De customer marketing-methode vertrekt vanaf de visie dat de klantprestatie

Wat is het verschil tussen CRM en XRM?

28-08-2020|CRM, Informatie|

Hoewel ze in de praktijk vaak naast elkaar worden genoemd, zijn CRM en XRM geen synoniemen. CRM is de afkorting voor Customer Relationship Management terwijl XRM de afkorting is