Gegevenskwaliteit: de sleutel tot succesvolle CRM
Customer Relationship Management (CRM) is een strategie die gericht is op het opbouwen en onderhouden van langdurige en waardevolle relaties met klanten. Het gaat hierbij om het begrijpen van
Het salesproces automatiseren met CRM-software
Het bijhouden van leads, prospects en klanten maakt een belangrijk onderdeel uit van elke succesvolle verkoopstrategie. CRM-software (Customer Relationship Management Software) is voor bedrijven een essentieel hulpmiddel geworden om
Het optimaliseren van klantrelatiebeheer met CRM-integraties
Het implementeren van een CRM-systeem is een belangrijke stap voor elk bedrijf dat zijn klantrelaties wil verbeteren. Een CRM-systeem helpt bij het beheren van klantgegevens, het automatiseren van processen
Voordelen van een CRM-systeem voor personeel en klanten
Customer Relationship Management (CRM) is een strategie die gericht is op het behouden en verbeteren van klantrelaties. Door middel van het gebruik van een CRM-systeem kunnen bedrijven klanten betere
Data, hyperpersonalisatie en CRM: een gouden combinatie
Voor bedrijven is het steeds moeilijker geworden om data over hun klanten te verzamelen. Dat heeft onder andere te maken met de strengere privacywetgeving en het verdwijnen van de
Customer support, sales en marketing: drie handen op één buik
Marketing, sales en customer support: in veel bedrijven zijn het nog afgelijnde afdelingen die weinig met elkaar te maken hebben. Soms hebben ze een eigen vleugel en kennen ze
Klagende klanten zijn goed voor je bedrijf
Wanneer een klant ontevreden is, zal hij mogelijk klagen. Het afhandelen van klachten kan soms vervelend lijken, maar het is belangrijk dat je het goed doet. Bovendien kunnen klachten
4 tips voor een betere customer experience
De klant is koning, maar het is niet altijd eenvoudig om de koning tevreden te stellen en tevreden te houden. De koning heeft nu eenmaal veel eisen. Gelukkig kan
CRM-systemen zitten vaak vol dubbele records
Uit een analyse die is uitgevoerd door het Arnhemse bedrijf Plauti blijkt dat ongeveer 45% van alle nieuwe records die aan een CRM-systeem worden toegevoegd, dubbele records zijn. Voor
Wat is een CRM-strategie?
CRM, dat is meer dan alleen het gebruiken van software. Dergelijke software gebruik je namelijk om een bepaald doel te bereiken. En om dat doel te bereiken, ontwikkel je
Dit is waarom start-ups CRM-software kunnen gebruiken
De gevestigde waarden in de ondernemerswereld zetten allemaal in op CRM-software en geef ze maar eens ongelijk. Hoewel elk bedrijf anders is gestructureerd, hebben ze met elkaar gemeen dat
Wat is een 360°-klantbeeld en hoe bekom ik het?
Als het gaat over CRM-systemen heeft men het vaak over een 360°-klantbeeld. Het klinkt heel mooi en het is ongetwijfeld een goed marketingbegrip, maar we merken dat veel mensen