Blog

2020-04-11T13:59:22+01:00

Wat is customer analytics?

28-05-2020|CRM|

Bij de bespreking van de verschillende soorten CRM-systemen hadden we het al over analytische CRM-systemen. Deze worden onder andere gebruikt voor het verzamelen en verwerken van grote hoeveelheden klantgegevens.

Welke factoren spelen een rol bij de klantbeleving?

28-05-2020|CRM|

Klantervaring is een van de belangrijkste factoren voor consumenten. Op basis van de klantbeleving bepalen consumenten of ze veranderen van aanbieder of net dat ze trouw blijven aan een

Wat is de one-to-one-benadering?

22-05-2020|CRM|

De doelgroepbenadering, de klantengroepbenadering en de one-to-one-benadering: CRM-experts hebben er de mond van vol. De one-to-one-benadering is er echter vooral voor wie naar de maan reikt. Er zijn slechts

Welke rol speelt de klantwaarde in een CRM-strategie?

15-05-2020|CRM|

Klanten aantrekken en behouden: het brengt kosten met zich mee. Voor een onderneming is dat eigenlijk alleen maar interessant wanneer diezelfde klant in de toekomst meer zal opbrengen dan

De vijf stappen van het CRM-continuproces

07-05-2020|CRM|

Bij CRM draait het allemaal om langdurige en intense relaties met klanten. Net daarom zal het CRM-proces zich ook moeten aanpassen aan de grillen van de klant. Het is

Welke impact heeft CRM op een organisatie?

07-05-2020|CRM|

CRM is meer dan alleen het gebruiken van CRM-software. CRM is een bedrijfsstrategie en een koersverandering waarbij klanten dichter bij de onderneming komen te staan. Hierdoor leer je de

Anno 2020 kijkt CRM meer dan ooit naar klantenbehoud

01-05-2020|CRM|

Toen Frederick Reichheld begin dit millennium aantoonde dat bedrijven die 5% meer klanten kunnen behouden tot 95% meer winst kunnen genereren, kwam de bedrijfswereld even tot stilstand. Voorheen ging

Hoe koppel ik Facebook aan mijn CRM-systeem?

24-04-2020|CRM|

Facebook is al langer een handig platform voor adverteerders omdat je heel gericht je euro’s kan inzetten. Je koppelt je Facebookpagina eenvoudig aan je CRM-systeem om toegang te krijgen

Coronacrisis onderstreept belang CRM-software

24-04-2020|CRM|

Onderzoekers van Zendesk analyseerden de interacties van klanten met meer dan 20.000 bedrijven in de wereld. Uit dit onderzoek bleek dat vooral bedrijven die levensmiddelen leveren (+39%), luchtvaartmaatschappijen (+199%)