Dit is hoe markteers moeten omgaan met buyer persona’s
In onze eerdere blog hadden we het over het opstellen van een buyer persona. Een buyer persona helpt een bepaalde klantengroep een gezicht te geven waardoor je die doelgroep
Hoe maak ik een buyer persona en wat moet ik hierover weten?
Bij het segmenteren van klanten zou je altijd een buyer persona moeten opstellen. Een computer is goed in het analyseren van data, maar wij mensen willen data nu eenmaal
Op basis van welke factoren kan ik segmenteren?
Je klantengroep segmenteren is altijd een goed idee, maar het is dan wel belangrijk dat je met de juiste set van factoren rekening houdt. Je kan bijvoorbeeld niet alleen
5 tips voor het kiezen van de beste CRM-software
Het kiezen van de juiste CRM-software is geen eenvoudige opgave. De keuze heeft een grote impact op diverse afdelingen en processen in je bedrijf en het is dan
Het belang van toegangscontrole bij het gebruik van CRM-software
Een CRM-systeem bevat vaak veel waardevolle informatie over klanten en leads, maar niet iedereen in je onderneming hoort toegang te krijgen tot alle informatie. Zeker wanneer het gaat om
De rol van de IT-afdeling bij CRM-implementaties
In veel organisaties heeft de IT-afdeling niet meteen een goede reputatie. Met hun gedoe over privacy, beveiliging en hun uitgebroede IT-woorden zouden ze een rem zetten op innovatie en
Wat willen al die CRM-woorden in godsnaam zeggen? Niet veel
Wie een CRM-consultant inhuurt of het een en ander over CRM leest, komt al snel in aanmerking met een aantal zoemwoorden. Het liefst van al in het Engels, want
4 redenen waarom je je webshop met een CRM-systeem moet koppelen
Je webshop met een CRM-systeem koppelen is een goed idee. Het helpt om je klant persoonlijk te kennen en te helpen, waardoor je de klanttevredenheid en de loyaliteit verhoogt.
De rol van persoonlijkheidskenmerken bij het segmenteren van klanten
Volgens sommige experts kijken CRM-professionals nog te vaak met oogkleppen naar hun klantenbestand. Ze gebruiken dan objectieve gegevens om klanten te segmenteren, zoals hun leeftijd of hun bestedingspatroon, maar
Wat is het verschil tussen CRM- en marketing automation software?
In onze vorige blogs hebben we het al verschillende keren gehad over de customer marketing-methode. Dat is vrij evident want de marketingafdeling haalt zeker rechtstreeks voordelen uit een goede
4 voorbeelden van hoe AI in CRM-systemen wordt gebruikt
Kunstmatige intelligentie en machine learning doen steeds vaker hun intrede in CRM-strategieën. Dat is eigenlijk vrij logisch: bij grote hoeveelheden data is machine learning in zijn nopjes. Door slimme
Wanneer is iemand een klant van jouw onderneming?
Eerder hadden we het over de klantenpiramide. Hier deelden we de actieve klanten op in topklanten, grootklanten, middenklanten en kleinklanten. Daarnaast hadden we het ook over inactieve klanten, prospects,