CRM-strategie geïmplementeerd: hoe gaat het verder?
Eenmaal je een CRM-strategie hebt geïmplementeerd en de CRM-software ook echt draait, is het werk van de CRM-manager nog niet af. Er valt steeds te verfijnen en er is
Dit zijn de relevante KPI’s bij klantgericht ondernemerschap
Op deze website hebben we al veel aandacht gehad voor het vastleggen van een CRM-strategie en het uitzetten van een CRM-koers. Iedereen die al aan de slag is geweest
Wat als een CRM Business Suite niet de beste oplossing is?
Het is natuurlijk eigen aan CRM-software dat het net alles in een pakket bundelt. Ook bijvoorbeeld Microsoft CRM of Salesforce CRM kiezen voor zo'n overkoepelende oplossing waarmee je tegelijkertijd
Maak automatisering mogelijk met behulp van CRM-software
Laat het duidelijk zijn dat een CRM-systeem een middel is en geen doel. Het doel is natuurlijk klantgericht ondernemen en de vele voordelen plukken die daaraan verbonden zijn. Anderzijds
Waarom is een CRM-systeem belangrijk voor klantgericht ondernemen?
"CRM of Customer Relationship Management is een belangrijke strategie om klantgericht ondernemen mogelijk te maken", is in de literatuur veelvuldig te lezen. Is dat wel zo en waarover hebben
5 veelgemaakte CRM-fouten die jij niet zal begaan
Wanneer we horen dat de introductie van een CRM-strategie niet werkt of niet voldoende opbrengt, merken we vooral dat er fouten zijn gemaakt. Denkfouten en implementatiefouten komen spijtig genoeg
Wat zijn kritieke prestatie-indicatoren?
Kritieke prestatie-indicatoren (KPI's) of key performance indicators zijn variabelen die helpen om de prestaties van een onderneming te analyseren. Op basis van deze variabelen kan een onderneming eenvoudig nagaan
Feedback en informatie ontvangen van leads en klanten
Actief feedback verzamelen Een van de eenvoudigste manieren is om zelf actief te vragen naar meningen door enquêtes per mail te verzenden, telefonisch af te nemen of enkele enquêteurs
Hoe verzamel ik leads voor mijn CRM-database?
Een CRM-systeem is niks zonder een rijkelijk gevulde CRM-database. Leads vinden en in je CRM-database opnemen, is dan ook cruciaal om groei te bewerkstelligen. Natuurlijk moet je brand awareness
Hierop moet je allemaal letten als je de beste CRM-software zoekt
Account- of individugerichte CRM-software Goede CRM-software is voldoende flexibel om zowel individuele contacten als accounts toe te voegen. Er zijn echter ook goedkope CRM-pakketten die louter individugericht werken. Individuele
Wat is het verschil tussen MQL en SQL?
In het kader van leadkwalificatie wordt vaak het onderscheid gemaakt tussen MQL en SQL. Het verschil heeft veel te maken met de plaats in de sales funnel, maar ook
Dit is hoe markteers moeten omgaan met buyer persona’s
In onze eerdere blog hadden we het over het opstellen van een buyer persona. Een buyer persona helpt een bepaalde klantengroep een gezicht te geven waardoor je die doelgroep